Thuiswerkbeleid voorbeeld: productieve thuiswerkdagen faciliteren doe je zo!
Is jouw organisatie al voorbereid op hybride werken of thuiswerken?
Aantrekkelijke werkgever zijn
Duidelijke randvoorwaarden
Informatie veiligheid borgen
Thuiswerkplek Arbowetgeving
Wil je binnen jouw organisatie overstappen op hybride werken? Of gaan medewerkers structureel thuiswerken? Dan is het raadzaam om een doordacht thuiswerkbeleid op te stellen. In een thuiswerkbeleid leg je de ‘spelregels’ voor het thuiswerken vast en beschrijf je hoe arbo-conforme thuiswerkplekken door jouw organisatie gefaciliteerd zullen worden.

Thuiswerkbeleid voorbeeld
Wil je binnen jouw organisatie thuiswerken mogelijk maken? Second Office is gespecialiseerd in het realiseren van thuiswerkplekken die zijn afgestemd op de wensen van onze klanten. Bovendien hebben onze specialisten een voorbeeld thuiswerkbeleid opgesteld door de best practices die we bij onze klanten voorbij zien komen, te combineren met onze expertise als het gaat om thuiswerken en thuiswerkplekken. Laat je inspireren en download het template hieronder GRATIS!
Download een goed thuiswerkbeleid
Thuiswerken heeft een enorme boost gekregen. Bereidt jouw organisatie voor met deze blauwdruk.
Klant aan het woord

Thuiswerkbeleid opstellen: waar start je?
Dat er gedeeltelijk thuisgewerkt wordt, mag niet ten koste gaan van de productiviteit van werknemers of betekenen dat ze niet langer over een fijne, arbo-conforme werkplek beschikken. Om hiervoor te waken, dient er een duurzaam thuiswerkbeleid opgesteld te worden. In het thuiswerkbeleid worden de doelen, middelen, tools en het tijdpad dat hieraan ten grondslag ligt, beschreven. Denk hierbij onder andere aan:
Een functieomschrijving. Welke functies maken thuiswerken wel of niet mogelijk?
Hoeveel dagen per week mag een medewerker thuiswerken en wanneer (zeker) niet.
Het toepassen van output-gericht management, met een toelichting op de monitoring ervan.
Hoe ergonomische en gezonde thuiswerkplekken, door een partij als Second Office, gerealiseerd gaan worden voor medewerkers.


Thuiswerkbeleid in praktijk brengen
Heb je eenmaal een duidelijk thuiswerkbeleid opgesteld, dan is het zaak om het beleid in de praktijk te brengen. Enkele vragen die hierbij komen kijken, zijn:
Hoe kunnen werknemers op grote schaal hun keuzes rondom de thuiswerkplek aangeven?
Hoe worden thuiswerkplekken geïnstalleerd?
Hoe gaan we om met de administratieve implicaties van het beleid?
Wat gebeurt er met de verstrekte thuiswerkmaterialen als een werknemer uit dienst treedt?
Wat gebeurt er als een defect optreedt bij de verstrekte thuiswerkmaterialen?
Work Happy & Healthy
Second Office ontzorgt werkgevers van A tot Z bij het in de praktijk brengen van hun thuiswerkbeleid. Wij realiseren, leveren en onderhouden thuiswerkplekken voor onze klanten. Dat doen we door het aanbieden van een gepersonaliseerd thuiswerkplek serviceplatform, waarin werknemers hun werkplek kunnen samenstellen op basis van de door de werkgever vrijgegeven keuzemogelijkheden. Ook vinden werknemers er het uiteindelijke thuiswerkbeleid en veelgestelde vragen en antwoorden, en kunnen ze Second Office bereiken bij vragen of defecten.

Onze klanten













Wat klanten over ons zeggen:


Wij verzorgen en beheren jouw thuiswerkplekken, dit bespaart jouw organisatie tijd en geld.