Thuiswerkbeleid voorbeeld,
is jullie organisatie al voorbereid op Hybride Werken?

thuiswerkbeleid voorbeeld

Waarom een goed Thuiswerkbeleid opstellen?

Wil je binnen jouw organisatie overstappen op hybride werken? Of gaan medewerkers structureel thuiswerken? Dan is het raadzaam om een doordacht thuiswerkbeleid op te stellen. In een thuiswerkbeleid leg je de ‘spelregels’ voor het thuiswerken vast en beschrijf je hoe arbo-conforme thuiswerkplekken door jouw organisatie gefaciliteerd zullen worden.

Aantrekkelijke werkgever zijn

Duidelijke randvoorwaarden

Informatie veiligheid borgen

Thuiswerkplek Arbowetgeving

Wat klanten zeggen over de samenwerking

"In Second Office hebben wij een echte partner gevonden waarin meegedacht wordt in het gehele proces. Laagdrempelig, snelle communicatie, persoonlijke benadering leveren met een hoog serviceniveau."
"Onze 300 thuiswerkers, zijn erg positief over Second Office. Gemakkelijk bestellen in de Home Office Portal, bezorging met snelle installatie, verpakkingsmateriaal werd teruggenomen. Super service niveau."
goede thuiswerkplek
ideale thuiswerkplek

Thuiswerkbeleid voorbeeld

Wil je binnen jouw organisatie thuiswerken mogelijk maken? Second Office is gespecialiseerd in het realiseren van thuiswerkplekken die zijn afgestemd op de wensen van onze klanten. Bovendien hebben onze specialisten een voorbeeld thuiswerkbeleid opgesteld door de best practices die we bij onze klanten voorbij zien komen, te combineren met onze expertise als het gaat om thuiswerken en thuiswerkplekken. Laat je inspireren en download het template hieronder GRATIS!

Meer ontdekken?

Of wil je sparren over de kansen en oplossingen die Second Office jullie organisatie kan bieden? Laten we een afspraak maken!

4.65/5

Een aantal van onze partnerships

Voor zowel kleine als de grootste werkgevers van Nederland faciliteren en beheren wij Thuiswerkplekken. Resultaat voor onze partners: innovatief en goed werkgeverschap. Samen realiseren we productieve, vitale, en gelukkige thuiswerkers

Thuiswerkbeleid opstellen:
Waar start je?

Dat er gedeeltelijk thuisgewerkt wordt, mag niet ten koste gaan van de productiviteit van werknemers of betekenen dat ze niet langer over een fijne, arbo-conforme werkplek beschikken. Om hiervoor te waken, dient er een duurzaam thuiswerkbeleid opgesteld te worden. In het thuiswerkbeleid worden de doelen, middelen, tools en het tijdpad dat hieraan ten grondslag ligt, beschreven. Denk hierbij onder andere aan:

Functieomschrijving

Een functieomschrijving. Welke functies maken thuiswerken wel of niet mogelijk?

Verdeling

Hoeveel dagen per week mag een medewerker thuiswerken en wanneer (zeker) niet.

Verantwoording

Het toepassen van output-gericht management, met een toelichting op de monitoring ervan.

Werkplek

Hoe ergonomische en gezonde thuiswerkplekken, door een partij als Second Office, gerealiseerd gaan worden voor medewerkers.