Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino

“Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino is een belangrijk onderdeel van het hybride werken”

In dit artikel

Second Office interviewt Steve Daniels, business controller en Dorien Visser, manager HR Services & Solutions bij Holland Casino. Een open gesprek over hun ervaringen en bevindingen met Hybride Werken en de nieuwe thuiswerkplek Holland Casino. Wat vinden zij van de samenwerking met Second Office? Wat zijn kritische punten en aanbevelingen.

In 2021 is Holland Casino een samenwerking aangegaan met Second Office voor het adviseren, installeren en beheren van thuiswerkplekken. Second Office faciliteerde een ‘Digital Thuiswerkplek service platform’ in de huisstijl van Holland Casino. Gezamenlijk selecteerden we een assortiment van producten waarmee de thuiswerkplekken van medewerkers konden worden geoptimaliseerd. Lees de volledige “Klantcase Holland Casino thuiswerkplekken

Inleiding

Voor het project de Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino. In 2021 is Holland Casino een samenwerking aangegaan met Second Office voor het adviseren, installeren en beheren van thuiswerkplekken. Second Office faciliteerde een ‘Digital Thuiswerkplek service platform’ in de huisstijl van Holland Casino. Gezamenlijk selecteerden we een assortiment van producten waarmee de thuiswerkplekken van medewerkers konden worden geoptimaliseerd. Door in te loggen op het platform kunnen medewerkers makkelijk en snel alles lezen over het Hybride Werken en het beleid van Holland Casino. Natuurlijk is hier ook het assortiment van producten zichtbaar en kunnen er bestellingen worden doorgevoerd. Naast uitgebreide productomschrijvingen, kan men ook van elk product een uitleg- en gebruiksvideo bekijken. Vervolgens is het mogelijk dat een medewerker op het platform een bestelling plaatst voor producten waarmee bij hem of haar thuis een ergonomische en fijne thuiswerkplek gecreëerd wordt. Van een bureaustoel, zit-sta bureau, computer monitor, laptopstandaard tot een toetsenbord en muis. Second Office levert of installeert tijdens één afspraak de nieuwe thuiswerkplek.

Op de volgende pagina’s vertellen twee medewerkers van het projectteam “De Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino” over de invoering van het Hybride Werken en de samenwerking met Second Office. Wil je meer weten over deze case? Neem dan contact op met Giel van der Linden van Second Office. Tel: 085 210 5004.

“Het voelt niet als een klant- leveranciersrelatie maar als een partnership”

Waarom koos Holland Casino voor een ‘hybride werken’ beleid?

“Twee jaar geleden kon niemand zich voorstellen dat we massaal zouden gaan thuiswerken. Maar als de wereld verandert dan moet je daarop inspelen als werkgever. Want uiteindelijk willen we het beste voor onze medewerkers. We realiseren ons dat wij als werkgever een zorgplicht naar onze medewerkers toe hebben. Daarvoor moeten zaken goed geregeld worden,” aldus HR-manager Dorien Visser. Om aan de zorgplicht te voldoen is het project de Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino opgestart.

“De voordelen van hybride werken zijn voor ons:

  • Goed werkgeverschap door in te spelen op een veranderde wereld
  • Blije en tevreden medewerkers
  • Niet meer altijd fysiek op kantoor werken en een betere werk-privé balans.

Thuiswerken

In het begin wisten niet alle medewerkers hoe ze thuis moesten werken. Er moest een transitie komen, maar hoe? Het voordeel voor medewerkers was een betere privé-/werkbalans. Hierdoor konden zij zich beter concentreren op de werkzaamheden. “De managers waren in het begin deels sceptisch, omdat zij hun medewerkers niet meer fysiek konden zien. Zij hebben hun werkwijze moeten aanpassen en zijn veel meer gaan managen op output” geeft Steve Daniels aan. Daarnaast moest er iets gedaan worden aan de thuiswerkplek daarom het project de Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino.

Wat levert het hybride werken Holland Casino op als werkgever?

Daniels: “We creëerden een speciaal projectteam, dat de de invoering van het hybride werken tweeledig benaderde. Allereerst vanuit motivatie van medewerkers voor thuiswerken, en ook vanuit een kosten baten oogpunt. De kosten van thuiswerken werden vergeleken met de kosten van werken op kantoor. Dit is natuurlijk lastig te berekenen, maar reiskosten, bedrijfskantinekosten en directe kantoormeters zijn hierbij goede parameters. Daarnaast keken we naar de medewerkers en hun motivatie en reacties op het thuiswerken. Wat was wenselijk en wat niet. Daaruit bleek een combinatie van thuiswerken en op kantoor de voorkeur te hebben.”

Hoe ervaren de medewerkers van Holland Casino het hybride werken?

Visser: “Zoals Steve al heeft gezegd, medewerkers zijn heel positief over het thuiswerken. Wel in de combinatie met werken op kantoor. Fysiek aanwezig kunnen zijn, werkt motiverend. Men is blij met de flexibiliteit, verantwoordelijkheid en het aanbod dat Holland Casino als werkgever biedt.”

Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino: “Een ergonomische thuiswerkplek is een belangrijk onderdeel van het hybride werken. Welke scenario’s heeft Holland Casino verkend om invulling te kunnen geven aan de thuiswerkplek. Waarom is gekozen voor het verstrekken van materialen?

Waar is men gestart met het project “Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino”: “Belangrijk in deze is om na te gaan, wie wil je als werkgever zijn,” aldus Visser. “Als wij iets doen, doen we het goed. We hebben gekeken naar het verstrekken van een budget en het faciliteren van materialen. Deze optie viel al snel af. Als werkgever is er dan weinig grip op het soort materiaal dat wordt aangeschaft en dat is juist zo belangrijk. Vooral omdat we ons willen committeren aan de zorgplicht die wij als werkgever hebben. Voor de juiste werkplek dienen we daarom in lijn met ons ARBO beleid te faciliteren. Naar aanleiding hiervan bekeken we welke producten allemaal verstrekt dienen te worden. Deze producten en gewenste service hebben we bij meerdere leveranciers opgevraagd.”

Waarom heeft Holland Casino uitgekozen voor Second Office?

Daniels: “Second Office luistert naar de eisen en wensen en vertaalt deze door in haar dienstverlening. Zij biedt een hoog serviceniveau, denkt met ons mee en levert een totaaloplossing. Dit is geen klant-leveranciers-relatie maar een partnership.” Dit partnership is precies wat we nodig hadden in ons project de “Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino”.

Welke resultaat behaalt Holland Casino met Second Office?

Daniels: “Concreet heeft het ons het volgende opgeleverd: Een succesvolle invoering van het hybride werken met ergonomische thuiswerkplek. Veel tevreden medewerkers die nu een optimale thuiswerkplek hebben, waarbij de producten en service van Second Office goed aansluiten bij de behoeften van onze medewerkers.

Zou je Second Office aanraden aan derden? En waarom?

Daniels en Visser: “Zeker weten, ik zal in het kort en heel duidelijk uitleggen waarom. Second Office is voor ons de perfecte partner. Zij geven ons een partnership in plaats van een samenwerking. Second Office denkt mee tijdens het gehele proces. Het is een laagdrempelige organisatie met snelle communicatie en een persoonlijke benadering. Ik zeg wel eens: maatwerk samen met een hoog serviceniveau. Kortom, ze nemen de zorg uit handen en regelen het gehele proces, zonder dat wij er ons zorgen over hoefden te maken.” Hoeveel sterren uit 5 zou je Second Office geven? Visser: “Vijf sterren, dat mag duidelijk zijn”

Welke tips heb je voor organisaties die zich nu aan het oriënteren zijn op het invoeren van het hybride werken?

Daniels: “Het is belangrijk om na te gaan wat je als werkgever wilt uitstralen. Kijk niet alleen vanuit een kostenoogpunt, maar neem tevreden werknemers als uitgangspunt. Uiteindelijk betaalt zich dat zeker terug.” Dit heeft ons geleid tot een top Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino.

Over Holland Casino

Wij laten mensen veilig, eerlijk en verantwoord genieten van het kansspel en de bijzondere beleving daaromheen. Boven alles willen we een ultieme en unieke gastbeleving realiseren. Op hoog niveau bieden wij een unieke en uitnodigende combinatie van spel, entertainment en gastheerschap. Onze veertien vestigingen zijn verspreid over Nederland. Daarnaast bieden we sinds 1 oktober 2021 ook online kansspelen. We zijn 45 jaar geleden ontstaan uit de maatschappelijke behoefte om legaal kansspel aan te bieden als aantrekkelijk en betrouwbaar alternatief voor illegale activiteiten. Die maatschappelijke opdracht zie je terug als kompas in alles wat we doen en in wie we zijn: hartelijk, betrouwbaar, betrokken en verrassend.

Onze mensen

Onze ruim 3.500 medewerkers hebben ieder hun eigen talenten, ambities en vaardigheden. Wat zij gemeen hebben is de excellente manier waarop zij hun vak uitvoeren. Enthousiast en gastvrij, met persoonlijke aandacht voor onze gasten. Onze mensen geven op hun eigen manier optimaal invulling aan onze wettelijke en maatschappelijke taak. Wij zijn trots op hun kwaliteit en professionaliteit. Dankzij onze medewerkers zijn wij in staat ons te onderscheiden, nu en in de toekomst.

Onze gasten

Alles draait om onze gasten. Wij willen hen positief verrassen met ons unieke aanbod, binnen een betrouwbare en controleerbare context. Veilig, eerlijk en verantwoord. Dit betekent dat we zorgen voor een beschermde omgeving, een betrouwbaar verloop van het spel, duidelijke regels en zorgvuldige begeleiding. Hierdoor voelen onze gasten zich welkom, gewaardeerd en op hun gemak.

Het project “Nieuwe Thuiswerkplek Holland Casino” is een groot succes, is dit ook iets voor jullie organisatie?

Wil jij ook een Thuiswerkplek zonder zorgen