Optimalisatie van het thuiswerkplekproces bij Ventolines

In dit blog bespreken we:

Over Ventolines

Het bedrijf Ventolines begeleidt opdrachtgevers bij de ontwikkeling, bouw en het beheer van inmiddels meer dan 2 GW geïnstalleerd vermogen aan duurzame energie. Ze hebben ervaring op land en in het water en werken aan oplossingen voor zon-, wind- en systeemintegratieprojecten.

Thuiswerkplek optimalisatie behoefte

Medewerkers van Ventolines zijn gewend aan plaats-onafhankelijk werken. Maar het proces rondom het faciliteren van producten voor het optimaliseren van de thuiswerkplek was niet efficiënt en men miste inzicht. Voorheen verzorgden ze zelf de verstrekking van producten voor thuiswerkplekken aan hun medewerkers, wat leidde tot veel administratie, tijdrovende processen en een gebrek aan overzicht over welke medewerkers welke producten ontvangen hadden.

Integratie in de Second Office Thuiswerkplek oplossing

Second Office werd benaderd voor de Thuiswerkplek optimalisatie om deze problematiek aan te pakken. De aanpak bestond uit:

Integratie van bestaande bestelgegevens: Second Office integreerde het bestaande overzicht van door medewerkers ontvangen producten in hun systeem. Dit resulteerde direct in duidelijke rapportages en een compleet overzicht van de thuiswerkplekken.

Inrichten van de Ventolines Thuiswerkwinkel: Ventolines kreeg een op maat gemaakte ‘Thuiswerkwinkel‘ van Second Office. Hier kunnen medewerkers inloggen, informatie vinden over hybride werken binnen het bedrijf, en direct producten aanvragen voor hun thuiswerkplek. Second Office zorgt voor de verwerking, controle en uitlevering van deze aanvragen.

Resultaten

  • Efficiëntie: Het proces van aanvragen en leveren van thuiswerkplekproducten is gestroomlijnd, wat tijd bespaart en de administratieve last vermindert.
  • Transparantie: Er is nu een helder overzicht van welke producten aan welke medewerkers zijn verstrekt.
  • Duurzaamheid: Second Office biedt nu ook een dienst aan voor het hergebruiken van thuiswerkplekken. Oude werkplekken worden opgehaald, tijdelijk opgeslagen, en heringezet bij nieuwe medewerkers van Ventolines, wat bijdraagt aan een duurzamere omgang met middelen.

Conclusie

De samenwerking tussen Ventolines en Second Office heeft geleid tot een geoptimaliseerde benadering van thuiswerkoplossingen, waarbij efficiëntie, transparantie en duurzaamheid centraal staan. Deze case illustreert hoe een goed gestructureerde aanpak en samenwerking kunnen leiden tot aanzienlijke verbeteringen in de facilitering van thuiswerken.

Laten we kennismaken.

Giel van der Linden

Giel van der Linden

Adviseur

Benieuwd hoe we voor jullie de Thuiswerkplekken kunnen faciliteren of optimaliseren?