Is uw organisatie een hybride beleid aan het ontwikkelen? Of wil je overstappen op hybride werken? Lees onderstaand artikel en leer van de beschreven ‘good practice’ en andere tips die Second Office je te bieden heeft.
Hybride werken houdt in dat medewerkers een paar dagen per week vanuit huis werken en in een roulatiesysteem op kantoor kunnen werken. Een hybride beleid is daarbij essentieel. Het biedt medewerkers duidelijkheid. Tevens voorkomt een goed beleid overbodige organisatorische en administratieve last bij de inrichten van goede thuiswerkplekken.
VodafoneZiggo formaliseert als eerste bedrijf het ‘hybride werken’
“Alle 7.500 kantoormedewerkers van VodafoneZiggo mogen ook na de coronacrisis structureel de helft van de week thuiswerken. Dit maakt het bedrijf dinsdag 27-10-2020 bekend. De telecomaanbieder is naar eigen zeggen het eerste grote bedrijf dat met deze nieuwe regeling komt.” Lees het gehele bericht op www.nu.nl of kijk op www.vodafoneziggo.nl.
Resultaten van het hybride werken
– Verhoging productiviteit- en efficiency
– Medewerkerstevredenheid en loyaliteit stijgt
– Ziekteverzuim wordt verlaagd
– Verduurzaming
– Geeft vorm aan goed werkgeverschap
Een ergonomische thuiswerkplek
Als ‘goede werkgever’ wil je ook bij thuiswerken/hybride werken voorzien in een ergonomische thuiswerkplek. Veel medewerkers die op dit moment thuiswerken, doen dat op een plek die niet ergonomisch is ingericht. In slecht verlichte ruimtes werken medewerkers aan tafels die op de juiste hoogte zijn, zitten op niet-Arbo-proof stoelen en turen naar te kleine laptopschermen.
De eisen voor een thuiswerkplek zijn gelijk aan alle andere werkplekken. Een werkgever is daarom verplicht om te zorgen dat medewerkers veilig en gezond kunnen werken. Lees onze blog voor meer informatie over de thuiswerkplek richtlijnen. Thuiswerkplek eisen NEN-EN 1335 of NPR 1813.