Veiligheid en privacy

Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Second Office, zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:

  • Bestellen
  • Bezorging
  • Retour & reparatie
  • Verhuur
  • Contact met onze klantenservice

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:

  • Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
  • Contact met onze klantenservice
  • Bezoek van de Second Office-website
  • Account
  • Nieuwsbrief & e-mail
  • Persoonlijk advies
  • Acties
  • Social media

Gepersonaliseerde advertenties binnen andere media. We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.

We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners, handelsinformatiebureaus, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres en het is fijn als een reparateur bij je thuis langskomt om je koelkast te maken. En niet per ongeluk bij de buren met een werkende koelkast op de stoep staat. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we je persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van je interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.
De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Second Office. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.

We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Je gegevens bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat jouw privacy op een passende manier beschermd blijft. Voor een aantal landen is dit officieel vastgesteld. Bij sommige Amerikaanse partijen werken met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om jouw privacy te waarborgen.

We bewaren en gebruiken jouw gegevens tot wij de database verwijderen of op jouw verzoek. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben.
• Telefoongesprekken worden niet opgenomen.
• Inactieve klantaccounts verwijderen we op verzoek. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
• Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren.
• Als je jouw product door Second Office laat repareren of vervangen, bewaren we jouw melding en contactgegevens 7 jaar. Daarna gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
• Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek.
• Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren voor altijd.

Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailwensen aanpassen? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen door een e-mail te sturen naar info@second-office.nl of in je mijn Second Office-account. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden, de uitkomst van de kredietcheck als je iets bij ons huurt of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw. Wil je jouw gegevens door ons laten overdragen aan een andere partij? Ook dat kan. Stuur je verzoek per post of e-mail en we maken het in orde.
Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doe je in je Mijn Second Office-account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wil je helemaal geen cookies meer? Ook dat kan je zelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe je dat doet.
We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met de Data Protection Officer van Second Office. Mailen: info@Second-Office.nl

Wij zijn Second Office

Dit is ons KvK-nummer: 80134971
Dit is ons BTW nummer: NL003403458B96

Second Office
Kastanjelaan 400 (Microlab)
5616 LZ Eindhoven
Telefoonnummer: 085 – 210 5004