Thuiswerkplek Concepten
Hybride werken is de toekomst, hierbij is het kantoor niet langer de enige werkplek. Door het combineren van werken op locatie en werken op afstand, kun je als organisatie profiteren van meer flexibiliteit, minder stress en minder reistijd. Dit stelt je werknemers in staat om hun werk-privébalans beter in evenwicht te brengen en om hun productiviteit te verhogen. Daarnaast kun je profiteren van een grotere pool van talent, omdat je niet meer gebonden bent aan een beperkt geografisch gebied.

Bij Second Office begrijpen we dat een ergonomische thuiswerkplek essentieel is voor het voorkomen van lichamelijke klachten, zoals rug- en nekpijn. Daarom bieden we werkgevers meerder thuiswerkplek concepten om thuiswerkplekken te faciliteren aan haar medewerkers. Kies voor Second Office en werk op een flexibele en ergonomische manier thuis, zodat je het beste uit je organisatie en je werknemers kunt halen.
Onze Thuiswerkplek Concepten
Concept 1:
Thuiswerk Totaaloplossing
Een goede thuiswerkplek kopen of leasen is voor veel werkgevers nieuw. Hoe pak je dit aan en hoe kun je de kosten laag houden? Daarom begeleiden wij werkgevers in het gehele proces met advies op maat. Onderdeel van deze dienstverlening is het customized Bestelportaal. Dit is een online thuiswerkplek portaal dat specifiek wordt afgestemd op de eisen en wensen van de werkgever. Hiermee heeft de organisatie een digitaal proces en toegangspoort voor medewerkers voor alles rondom hybride werken en de thuiswerkplek in één omgeving. Dit leidt tot een gestroomlijnd en geborgd proces waarmee je als werkgever volledig inzicht en controle hebt, zonder administratieve lasten. Kortom Thuiswerkplekken goed geregeld van assortiment, selectie, installatieservice, operationeel beheer tot aan het retour halen van de thuiswerkplekken.

Voordelen voor de werkgever
- Één digitale omgeving in huisstijl voor de thuiswerkplek en het hybride werken
- Gestroomlijnd aanvraagproces, volledige controle op aanvragen en kosten
- De werkgever bepaalt het assortiment en de richtlijnen
- Van installatie bij de medewerker thuis tot onze unieke verhuisservice
- Geen administratief beheer
- Servicedesk belegd bij Second Office
- Ophaalservice, verhuizingen en opslag door Second Office
- Goedkopere oplossing dan het verstrekken van een vast budget
Voordelen voor de medewerker
- Eenvoudig producten kunnen kiezen om ergonomische en fijne thuiswerkplek te creëren
- 1 totaal levering inclusief installatie van de thuiswerkplek
- Instructies voor het juist instellen van de thuiswerkplek
- Een volledige ergonomische en gezonde thuiswerkplek
- Ontvangt continue tips en tricks om productief en gezond te werken

Concept 2:
Webshop met budget betalen
De standaard thuiswerkplek webshop kan worden opgezet voor werkgevers om hun werknemers te voorzien van de benodigde apparatuur en meubilair om thuis te kunnen werken. Bestellen kan middels een vooraf bepaald budget. Meer kosten kan de medewerker direct zelf bijbetalen.
Het portaal bevat door de organisatie toegestane producten waaruit werknemers kunnen kiezen, zoals bureaus, stoelen, monitoren, toetsenborden, muizen, enz. Elk product is geprijsd en het totale bedrag wordt verminderd met het toegewezen budget van de werknemer. De meerkosten kan de werknemer met een iDEAL-betaling betalen.
Voordelen voor de werkgever
- Een webshop met een beperkt assortiment alleen toegestane producten bepaald door de werkgever
- Geen controle nodig, producten voldoen aan de ARBO norm
- Eenvoudig en gecontroleerd bestel- en administratief proces
Voordelen voor de medewerker
- Eenvoudig producten kunnen kiezen om ergonomische en fijne thuiswerkplek te creëren
- 1 totaal levering inclusief installatie van de thuiswerkplek
- Instructies voor het juist instellen van de thuiswerkplek
Thuiswerkplekken
zonder zorgen
We helpen je graag.
Contactformulier
Een budget beschikbaar stellen geeft vaak
niet een ergonomische thuiswerkplek
Verantwoordelijkheden van de werkgever bij thuiswerken
In Nederland is er geen specifieke wet die bepaalt wie verantwoordelijk is voor de thuiswerkplek. Het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om te zorgen voor een veilige en gezonde werkomgeving, ongeacht waar het werk plaatsvindt. Dit wordt geregeld door de Arbowet. Bij thuiswerken gelden er specifieke eisen die staan vermeld in de Arbowet. De werkgever moet er zorg voor dragen dat de thuiswerkplek voldoet aan de Arbowet. Dit betekent bijvoorbeeld dat de werkgever een risico-inventarisatie moet uitvoeren en zo nodig maatregelen moet nemen om de arbeidsomstandigheden te verbeteren. De werkgever is verantwoordelijk voor het verstrekken van de nodige apparatuur, zoals een computer, en het geven van instructies over het veilig en gezond werken. Dat is bepaald in de Arbeidsomstandighedenwet die dateert van 1999. Voor de rest gelden vooral de afspraken die zijn vastgelegd in de cao of in het arbeidscontract.
Hoe richt je een ergonomische en gezonde thuiswerkplek in?
