Thuiswerkwinkel: Gemeente Nijkerk

Samen creëren we een fijne thuiswerkplek

Werken wanneer, waar en hoe dit past bij jouw werkzaamheden. We werken thuis, op kantoor of op een andere plek. Waar je ook werkt; een fijne stoel, groter scherm en bureau zijn heel belangrijk! Via deze shop kun je dat nu eenvoudig regelen.

Voordelen van hybride werken

Balans werk en privé
Flexibiliteit
Productiviteit
Fijne thuiswerkplek

Introductie vanuit HR

Beste collega,

Een goed ingerichte werkplek is erg belangrijk om klachten aan bijvoorbeeld je rug of nek te voorkomen. Thuis zijn die faciliteiten er meestal niet en schiet het ergonomisch werken er daardoor bij in.
Een ergonomisch verantwoorde thuiswerkplek bestaat (naast je laptop) uit een monitor, toetsenbord en muis. Een passend bureau/tafel en een verstelbare stoel zorgen ervoor dat je goed achter je scherm zit.
Bij Second Office vind je kantoormeubels, IT-artikelen en ergonomische accessoires om je thuiswerkplek mee in te richten. Je kunt uit een zorgvuldig samengesteld, gestandaardiseerd, assortiment kiezen. Nadat wij je aanvraag hebben ontvangen, wordt deze beoordeeld door de gemeente ter goedkeuring .

Gemeente Nijkerk
Werkplek instellen second office ook thuiswerkplek

Het inrichten van je Thuiswerkplek

Hoe richt je een goed thuiskantoor in? Hiervoor is de instructie genaamd “Instellen van je beeldschermwerkplek”. Download de onderstaande instructie en ga direct aan de slag.

Naast het instellen van je beeldschermwerkplek is het ook belangrijk om RSI klachten te voorkomen. Download de onderstaande Tips ter voorkoming van RSI klachten.

Het proces

1. Product selectie

We hebben verschillende producten geselecteerd waaruit jij kunt kiezen. Vanuit duurzaam oogpunt maken we eerste de voorraad op. Zo stel je zelf je ideale thuiskantoor samen.

2. Verzamelperiode

Alle aanvragen voor thuiswerkplekken worden per maand gebundeld. Na goedkeuring wordt je bestelling de volgende maand geleverd.

3. Bezorging

Voor bezorging ontvang je een e-mail met de bezorgdatum met een track & trace link. Hiermee kun je de bestelling en onze monteur live volgen. Heb je hardware of accessoires besteld dan krijg je bericht van de servicedesk van de gemeente Zeist.

4. Levering

Zorg dat er op de afgesproken datum iemand thuis is voor het leveren van het meubilair. Het installeren duurt ongeveer 35 minuten.

Meubilair

Hieronder zie je welk meubilair je kunt kiezen voor jouw thuiswerkplek.

Ergonomische bureastoel JC2N1

- Kleur zwart
- De rug is uitgevoerd in Mesh

Sit/Stand Desk Professional Plus

- Het frame en blad zijn in kleur naar keuze
- Keuze uit 120 cm of 140 cm breed
Meer informatie

Mobiel zit sta station

Verander je (keuken)tafel in een handomdraai naar een zit-sta werkplek.
Meer informatie

Hardware & accessories

Hieronder zie je een overzicht van de producten op het gebied van ICT.

Monitor 24inch


Meer informatie

Toetsenbord en Muis bedraad

Het moet makkelijk zijn om dingen gedaan te krijgen. Daarom is dit toetsenbord van normaal formaat. Het is een betrouwbare en duurzame partner, compleet met een gebruiksvriendelijk numeriek toetsenblok.
Meer informatie

Accessoires: "Fine tuning van je thuiswerkplek"

Hieronder zie je welk accessoires je kunt kiezen voor jouw thuiswerkplek.

Laptop en tablet standaard / lift

Universele laptop standaard waarmee je jouw laptop in een ergonomische positie plaatst. Het model is gemakkelijk verstelbaar in 5 standen ideaal voor de juiste kijkhouding ten opzicht van de notebook.
Meer informatie

Voetensteun

Voorkom rug spanning. Configureer de voetensteun voor een optimale ergonomische positionering, waarbij de druk op de benen en onderrug wordt verminderd door de voeten correct te plaatsen en de zithouding te verbeteren
Meer informatie

Vraag hier je Thuiswerkplek producten aan:

In het kader van duurzaamheid en goede omgang van middelen worden retour gekomen producten als eerste ingezet. Hierdoor kan de kleurstelling van je gewenste bureau afwijken met de levering. We informeren je vooraf hierover mocht dit aan de orde zijn. 

Vraag en antwoord

Gemeente Nijkerk Thuiswerkplek service

In mei 2021 gaat het project van start. Initieel maken eerst de medewerkers van Holland Casino een keuze voor thuiswerkplek materialen. Deze worden door Second Office verzameld. Eind juni start de uitlevering van de thuiswerkplekken.

Het thuiswerkbeleid is van toepassing op collega’s die werkzaam zijn in een kantoorfunctie in de vestiging of op het hoofdkantoor. Medewerkers in operationele functies zijn uitgesloten van het thuiswerkbeleid omdat de aard van hun werkzaamheden aanwezigheid op de vestiging vereist.  

Uitgangspunt is dat op de plek wordt gewerkt die passend is bij de werkzaamheden die moeten worden verricht. Je hebt niet het recht om op een vaste dag/dagen thuis te werken. Je maakt met je leidinggevende afspraken over wanneer thuis wordt gewerkt. 

Je overlegt altijd samen met je leidinggevende wanneer je thuiswerkt of op kantoor. Dit hangt af van je taken en waar je deze het meest efficiënt kunt uitvoeren. Zorg ervoor dat in je outlook-agenda voor iedereen zichtbaar is wanneer je thuiswerkt.

Het kan voorkomen dat je in een bepaalde periode soms vaker op kantoor moet zijn. De werkzaamheden kunnen hierom vragen, een project moet opgestart worden of je zit in een nieuwe functie/nieuw team. Dit zijn voorbeelden van situaties waarin het verstandig is om tijdelijk vaker op kantoor te zijn. Jij en je leidinggevende maken hier onderling afspraken over.  

Er kunnen uitzonderingen zijn waardoor (tijdelijk) thuiswerken niet mogelijk is. Wellicht zijn er naast het kantoor nog andere locaties waar je zou kunnen werken? Mocht dit niet het geval zijn, bespreek dit dan met je leidinggevende en spreek af onder welke voorwaarden je (tijdelijk) vaker op kantoor komt werken.

Tenzij anders aangegeven, kan iedere collega op wie het thuiswerkbeleid van Holland Casino van toepassing is thuiswerken. Dit geldt om die reden niet voor de operationele functies.

Ook thuis is een goed ingerichte werkplek erg belangrijk. Om jou hierbij te helpen nodigen we je uit een online instructieworkshop bij DeskGuru te volgen. Deze workshop is verplicht, omdat wij als werkgever jou goed willen instrueren.

 

 

In deze workshop legt een ergotherapeut uit hoe klachten kunnen ontstaan en wat je kunt doen om deze te voorkomen. Na de workshop weet je hoe je je thuiswerkplek goed inricht en waar je allemaal op moet letten. 

Kun je niet op de voorgestelde data of lukt het inschrijven niet? Neem dan contact op met Deskguru via sanne@deskguru.nl.

Deze kosten kun je helaas niet achteraf declareren. We hebben tijdens de lockdown collega’s in staat gesteld om kantoorartikelen te lenen.  

Ja dit kan, Je retourneert de middelen bij een van de HC vestigingen na afstemming met de afdelingen Facilities en IT.

Je kunt contact opnemen met de helpdesk van Second Office via www.second-office.nl/support/.

Nee, Holland Casino biedt een compleet assortiment van artikelen aan die voldoen aan de arbo-eisen. Wij hebben met onze leverancier ook goede inkoopafspraken gemaakt.

Corona heeft ons allemaal overvallen. We hadden nooit met elkaar kunnen bedenken dat het virus ons zo lang in de greep zou hebben. We hebben daarom hard ons best gedaan om het thuiswerkbeleid op te tuigen. Op 1 mei gaat onze nieuwe organisatie na de herstructurering Horizon in, een goed moment om het thuiswerkbeleid in te laten gaan. Helaas laat onze financiële situatie als gevolg van de coronacrisis het ook niet toe om met terugwerkende kracht een thuiswerkvergoeding uit te betalen.

Op HCNN vind je alle informatie over verantwoord thuiswerken. Het beleid zelf lees je ook terug in de personeelsgids.

Dit kunnen wij helaas niet voor jou nakijken. Ik wil je vragen om dit zelf bij second office (info@s-office.nl) op te vragen.

Wij adviseren jou om even te kijken in je “ongewenste email” het kan voorkomen dat de bevestigingsmail daar in zit.

Als jij nu recht hebt op een 27 inch scherm en deze ook voor thuis wilt bestellen, dan krijg je automatisch ook een 27 inch scherm van Second Office. Mocht je het willen checken neem dan contact op met de HR Servicedesk. Second Office heeft een lijst ontvangen van medewerkers die aanspraak kunnen maken op een 27 inch scherm.

Ja in delen bestellen is mogelijk.

Je kan hiervoor contact opnemen met second office (info@s-office.nl)

Bij aflevering controleer je je bestelling, indien er dan iets niet in orde is bespreek je dat direct met degene die de middelen bij jou aflevert.

Indien je de afgelopen periode (2020 en 2021) middelen hebt geleend van Holland Casino moet je deze terugbrengen naar een van de vestigingen van Holland Casino in afstemming met de afdelingen Facilities en IT.

De bevestiging van Second Office ontvang je op het moment van bestelling, deze is ter controle van jouw bestelling en de gemaakte leverafspraak.

Van HR services ontvang je de bevestiging van de door jouw bestelde middelen inclusief prijzen en voorwaarden van de terugbetalingsregeling en/of eventueel het inleveren van je bestelde artikelen bij uitdienst treding. Deze wordt opgeslagen in jouw personeelsdossier.

Je retourneert de middelen bij een van de HC vestigingen na afstemming met de afdelingen Facilities en IT.

Ja dit kan als het voor alle betrokken partijen maar duidelijk is wat de afspraken zijn, dit dient daarom duidelijk vermeld te worden op het formulier inleveren bedrijfseigendommen.

Dit is niet mogelijk, door het bestellen van een beeldscherm heb je de beschikking over een tweede beeldscherm door deze in combinatie met jouw laptopscherm te gebruiken.

Je kan van alle middelen 1 stuks bestellen, er kan geen uitruil plaatsvinden tussen middelen.

Je hebt je thuiswerkplek niet meer nodig door bijvoorbeeld een nieuwe functie of omdat je uit dienst gaat.

Uitgangspunten bij functiewijziging:

Optie 1: Uitgaande van eigen verzoek => Terugbetalen conform de regeling of inleveren.

Optie 2: Uitgaande verzoek door Holland Casino => De thuiswerkplek kan behouden worden zonder kosten.

Dit proces verloopt altijd via de HR Service Afdeling van Holland Casino. Je kunt je verzoek per e-mail sturen aan ServicedeskHRServices@hollandcasino.nl

De HR Service Afdeling communiceert eventuele mutaties aan Second Office. Bij ophaal verzoek neemt Second Office contact met je op voor het plannen van een afspraak.

Support

We zijn er om je te helpen. Je kunt bijvoorbeeld instructievideo’s bekijken, handleidingen downloaden, vraag & antwoord inzien of een e-mail sturen.

Giel van der Linden

Hartelijke groet,

Team Second Office

Ondersteuning voor de fijnste thuiswerkplek